Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej w grupie 2-3-latków. WRZESIEŃ
Temat I: Ja i moi koledzy
Temat II: Ja i moje przedszkole
Temat III: Czarodziejskie słowa
Temat IV:W poszukiwaniu jesieni
Cele:
-
Poznawanie imion kolegów i koleżanek z grupy. Integrowanie się oraz tworzenie przyjaznej atmosfery i poczucia bezpieczeństwa w grupie.
-
Rozumienie i przestrzeganie zasad dotyczących zgodnego współżycia w grupie. Dbanie o zabawki oraz zachowanie porządku w najbliższym otoczeniu.
-
Zaznajomienie się ze słowami grzecznościowymi jakie należy stosować w przedszkolu oraz w najbliższym otoczeniu.
-
Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania zjawisk charakterystycznych dla jesieni. Zapoznanie z kształtem i barwą jesiennych liści. Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, wskazanie liści tego samego kształtu.
Wiersze:
,,Niedźwiedź”
J. Brzechwa
Proszę państwa, oto miś.
Miś jest bardzo grzeczny dziś,
Chętnie państwu łapę poda.
Nie chce podać? A to szkoda.
Piosenki:
RĄCZKI ROBIĄ KLAP, KLAP, KLAP
Rączki robią klap, klap, klap (klaszczemy)
Nóżki robią tup, tup, tup (tupiemy)
Tutaj swoją główkę mam (wskazujemy głowę)
I po brzuszku bam, bam, bam (klepiemy się po brzuszku)
Buzia robi am, am, am (otwieramy i zamykamy buzię).
Oczka patrzą tu i tam (kręcimy głową)
Tutaj swoją główkę mam (pokazujemy głowę)
I na nosku sobie gram (udajemy że gramy na nosku jak na flecie)
,, Paluszki”
Bartłomiej Abramowicz
Moja prawa ręka pięć paluszków ma,
Każdy mój paluszek dużo pracy ma.
Moja prawa ręka pięć paluszków ma,
zaraz je policzę trala lala la
1, 2 , 3 , 4, 5
Moja lewa ręka pięć paluszków ma,
Każdy mój paluszek dużo pracy ma.
Moja prawa ręka pięć paluszków ma,
zaraz je policzę trala lala la
Każda moja ręka pięć paluszków ma,
Każdy mój paluszek dużo pracy ma.
Moja prawa ręka pięć paluszków ma,
jeśli mi nie wierzysz policz sam
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.
Ja mam dziesięć palców, dziesięć palców mam
Każdy mój paluszek dużo pracy ma
Ja mam dziesięć palców, dziesięć palców mam
Jeśli mi nie wierzysz policz sam
Add Comment