PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ W GRUPIE 2,3 LATKÓW-KWIECIEŃ

 
KWIECIEŃ
 
Temat I: Bóg nie umarł
Temat II: Wiosenne prace w ogrodzie
Temat IV: Szanujemy przyrodę
 
Cele:
    1. Poznanie różnego rodzaju nasion i roślin, które z nich wyrosną, poszerzenie wiedzy
przyrodniczej o nazwy pierwszych wiosennych kwiatów: żonkil, stokrotka, bratek,
przebiśnieg, krokus, tulipan.
    2. Zapoznanie się ze zwierzętami występującymi na wsi.
    3. Zapoznanie się z tradycjami o obyczajach występujących podczas Świąt Wielkanocy.
    4. Kształtowanie pozytywnego stosunku do przyrody – rozwijanie wrażliwości na jej piękno.
 
Wiersze:
 
,, Czy to jajko, czy nie jajko”
P. Siewiera - Kozłowska
 
W gniazdku jajko raz leżało ( dzieci leżą na dywanie, zwijają się w kulkę), 
które dziwnie popękało.
Wyszła z jaja głowa mała (dzieci wychylają głowę, obracają ją na boki), 
małym oczkiem zamrugała (mrugają oczami).
Na niej dziobek też malutki (usta zwijają w dziubek), 
co rozjaśni wszystkie smutki.
A na końcu małe nóżki (dzieci rozprostowują nogi), 
każda nóżka ma pazurki (poruszają palcami stóp).
Jeszcze tylko ogon mały (pokazywanie rękami ogona).
Oto kurczak doskonały (dzieci wstają i prezentują wygląd kurczaka wskazując na siebie).
 
 
Piosenki:
 
,,Zając Długie uszy ma”
Tralala dla smyka
 
Zając długie uszy ma, tra la la, tra la la. 
Nosek słodki, oczka dwa, chopsa, chopsa, sa.
 Każdy zając skacze – hop! Hop! Hop! Hop! Hop! Hop! Hop!
 Jeden skok. Drugi skok – Teraz wszyscy: hop!
 
 
,,Wyszły w pole kurki trzy”
 
Wyszły w pole kurki trzyi gęsiego sobie szły.
Pierwsza przodem, w środku druga,
trzecia z tyłu oczkiem mruga.
I tak sobie kurki trzy
raz dwa! raz dwa! W pole szły.