PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ W GRUPIE 2,3-LATKÓW, CZERWIEC

CZERWIEC

Temat I: O czym marzą dzieci
Temat II: Poznajemy świat za pomocą zmysłów
Temat III: Na letniej wycieczce
Temat IV: Jedziemy, płyniemy, latamy

Cele:
1. Kształtowanie poczucia otwartości u dzieci.
2. Poznawanie przedmiotów przez świadome wykorzystanie zmysłów tj. wzroku, smaku, węchu, dotyku. Rozwijanie wrażliwości wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej i dotykowej.
3. Rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody.
4. Nazywanie i rozpoznawanie wybranych środków transportu.

Wiersze:

,,Leśna chatka”
Jest w lesie chateńka, (robimy daszek z dłoni)
przed chatką sarenka. (palec mały i wskazujący wyprostowane, palec środkowy i czwarty łączymy z kciukiem)
Był zając tam szary (palec wskazujący i środkowy wyprostowane, czwarty i mały łączymy z kciukiem)
i drugi do pary. (drugą ręką robimy zajączka)
Sosna jak wielkolud. (unosimy w górę wyprostowaną rękę)
Maleńki krasnolud (dłoń zaciskamy w piąstkę , kciuk prostujemy w górę)
pod grzybkiem się schował (kciuk zginamy do środka dłoni z pozostałych palców robimy daszek lekko je zaginając do środka)
i zwierzątka rachował. (liczymy: sarenka – 1, zajączek – 2, zajączek – 3)

 

Piosenki:

,,Koła autobusu”

Koła autobusu kręcą się, kręcą się, kręcą się
Koła autobusu kręcą się
Przez cały dzień

Trąbka ciągle trąbi trututu, trututu, trututu
Trąbka ciągle trąbi trututu
Przez cały dzień

Wycieraczki chlapią chlap chlap chlap,
Chlap chlap chlap, chlap chlap chlap
Wycieraczki chlapią chlap chlap chlap
Przez cały dzień

Drzwi autobusu otwierają się, zamykają się, otwierają się
Drzwi autobusu otwierają się
Przez cały dzień

A pieniądze brzęczą dzyń dzyń dzyń,
Dzyń dzyń dzyń, dzyń dzyń dzyń
A pieniądze brzęczą dzyń dzyń dzyń
Przez cały dzień

Koła autobusu kręcą się, kręcą się, kręcą się
Koła autobusu kręcą się
Przez cały dzień